På TV igår

Jag såg uppdrag granskning i går. En del av programmet handlade om "Original Gangsters" ledare. Ett skrämmande reportage om vad som håller på att hända i lilla Sverige. Den kvinnliga reportern var tuff och ställde raka tuffa frågor som han emellanåt hade svårt att svara på. Han påstod sig ha ett stort hjärta men på reporterns fråga om hur det kändes när han gick in på ett postkontor och tryckte upp en AK4 i ansiktet på kassörskan svarade han... ingenting, jag gör bara mitt jobb, precis som hon gör sitt jobb. Han må ha ett stort hjärta men det är iskallt.
Ännu mer skrämmande var  intervjun efter med barnen i Bergsjön där han vuxit upp. De flesta såg upp till honom och skulle själva tänka sig att gå med i hans gäng för att som dom sa få skydd. Jag gillar inte Janne Josefsson och hans intervjustil. Hade hellre sett en reporter som på ett mjukare sätt förklarade för dessa förvirrade barn vad det hela handlade om.   Dessutom intervjuvades polisen som sa att dom står maktlösa inför vad som händer i Sverige. Det låter verkligen hoppingivande.
Vrid tiden tillbaka, jag vill inte att mina barn och barnbarn ska behöva leva i ett sådant samhälle.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Situationen i gbg är inte rolig! Som dottern sa det är skottlossning någonstans här varje dag....
Gränsen för vilket våld man accepterar ¨höjs från dag till dag.

Postat av: Sandra

Ja man undrar ju hur det ser ut om 10 år? Det är för jäkligt att polisen är för lama/stoppade av papper och byråkrati, vilket det nu är, för att stoppa människor som inte kan känna varken empati eller sympati. Jag blir f-bannad! Skickar en kram...borde fler göra. Kramas alltså. : )

2008-01-19 @ 08:51:50
URL: http://sandraohlin.blogg.se
Postat av: Lotta

Hejsan!
Vissa tillfällen verkar det som varje individ är EMPATILÖSA. För hur kan man stå och sparka ihjäl någon som de gjort med flera ungdommar Hela svenska samhället börjar bli totalt empatilöst. Vett & etikett, sunt bondförnuft respekt dessa fyra ord saknar betydelse idag. Är väldigt upprörd. Ger en kram Lotta

2008-01-20 @ 20:37:55
URL: http://resagenomlivet.blogspot.com/
Postat av: Pialotta

Inte jag heller.. jag hade ett bloggblad om just det programmet oxså, då dethade gått... skrämmande är bara förnamnet.. sen kan jag inte hålla med dig om att jag inte gillar Josefsson..
Tjingeling

2008-01-21 @ 16:24:39
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback