Lustigt...

..varje morgon när vi går vår vanliga runda brukar vi åtminstone 1 gång stöta på en annan morgonpigg motionär. Vid några tillfällen har vi mötts två gånger. Vi går ungefär samma runda men åt motsatta håll. Efter att vi mötts några gånger började vi hälsa God Morgon. Sedan blev det: kallt idag, är vi riktigt kloka, jobbigt med regnet och liknande. Vid ett tillfälle gick Stefan och jag och pratade om honom efter att vi mötts första gången. Vi gick och undrade om han promenerar även på helgerna, vilket vi ju inte gör. Inte så tidigt i alla fall. Vi blev lite full i skratt när vi lite senare på samma runda mötte honom igen och han frågar: Går ni på helgerna med? Han hade alltså gått och funderat på samma sak som vi. Och nä, han gick inte heller på helgerna.

I morse gick vi ju ut kl. 5 i stället för 5,30 eftersom Stefan skulle iväg tidigt. När vi gått halva rundan kände jag att jag behövde uppsöka toaletten snarast. Vi vek in på en annan väg en den vi brukar gå. Och vem kommer där? Vår vän vandraren! Han hade lagt på 10 min på sin runda och därför börjat lite tidigare.

När vi kom hem fixade jag lite frukost. Stefan hann bara duscha och äta lite frukost innan taxin kom och hämtade honom. När klockan var 6,30 var jag så gott som färdig med allt. Jag brukar åka hemifrån strax efter 8. Vad skulle jag göra till dess? Jo, jag ställde klockan på 7,30 och lade mig på sängen och somnade om en stund. Sedan hann jag klä på mig, måla på ett par ögon och fixa håret innan jag stack hemifrån. Skönt!


Kommentarer
Postat av: Pialotta

Det var som katten så morgonpigga att det blir en promis var dag.. det där brukar bli som ett gift om man väl sätter manken till. Vi ser här ett par tre tjejer som var morgon är ute på sina rundor.. det är en snabbtakt de går.. du vet viftandes med armar och ben för att riktigt markera sin motion:-)
Nä det där är inget för mig, men jag beundrar..
Igår var en promisdag för mig ute i det soliga vädret som många tycks haft. Våren är på G, det där såg jag tydligt igår.. många knoppar på träd och buskar.. krokus, påskliljor, många vårblommor tittade upp.. härligt att det nu finns hopp efter en så trist vinter med massor av blåst och regn som vi åtminstonde haft här i Skåneland.
Inget bra med sånt väder för värkande kroppar..
Ha de gott o motionera på:-)
Kram

Postat av: Mimmi

Visst är det underbart när man hunnit med massa på morgonen....Skjutsade sonen i morse till Centralen sedan skulle han vidare till Lumpen i Kungsängen, inte är det långt borta o första permisen om 12 dagar och tydligen p g a dålig ekonomi så får de ledigt sista månaden men med betalning!!

2008-01-28 @ 14:10:46
URL: http://mymim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback