Härlig lördag och söndag...

Vaknade strax före nio. Stefan var redan uppe. Han låg i badkaret visade det sig. Vore det inte för att han älskar att bada skulle badkaret åka ut. Jag vill ha en duschkabin i stället.
Stefan var tvungen att jobba lite på förmiddagen så jag plockade undan lite som jag drällt omkring mig. Jag har en viss förmåga att röra till och lägga saker överallt. Fast jag inte vill det. Jag vill ha städat och fint.
På eftermiddagen åkte vi till Uppsala. Jag skulle leta efter lampor till lunchrummet på jobbet. IKEA har en lampa som jag tänkt köpa men den har varit slut. Den skulle komma in v 1 eller 2 sa dom när vi var där i mellandagarna. Nu är det vecka 4. Vi fick besked att den kanske skulle kom in v. 10! Nu valde jag en annan lampa i stället. Den var 100 kr dyrare men skit samma.
21927-480
Den passar bra i fikarummet på mitt jobb.
Vi hann med en vända på Systemet och inhandlade några flaskor vin. Hade läst lite vintips i Aftonbladet så vi köpte några vi inte provat tidigare. Stefan åkte till sonen och gick en vända med Ronja (matte & husse var i stan) medan jag fixade middag. Lugn kväll med lite Soprano (2 episoder) plus På spåret från i fredags, som vi spelat in.

Skön söndag med lång skogspromenad. Det var lite kyligt men jättehärligt. Efter lunch åkte vi till Mamma och Pappa och fikade. Åt årets första semla. Jättegott. Umgicks med syster och svåger. Träffade deras nyaste lilla, lilla barnbarn bara 1½ månad gammal. Tänk att dom är så små. Därefter träffade vi våra barnbarn en liten stund. Mathilda ville visa oss en frusen bäck som dom varit vid tidigare på dagen. Vi gick ut och jag höll på att frysa fötterna av mig. Var inte klädd för utelek. Familjen gick vägen om oss innan dom fortsatte hem till sig igen efter lite lek på vår baksida. Nu i kväll har vi sett ytterligare ett avsnitt av Sopranos. Vi närmar oss med stormsteg den sista säsongen. Hur ska det gå när vi så småningom sett alla avsnitt? Lite abstinens lär det nog bli. Det är som att läsa en väldigt bra bok. Man vill inte släppa den samtidigt som man inte vill att den ska ta slut och efteråt känner man saknad.
Nu ska vi snart hoppa i säng. I morgon måste vi gå vår morgonpromenad väääldigt tidigt. Jag måste gå upp 04,45!! Vad gör man inte...
Natti, natti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback