Kroppkakor

I dag har vi haft den årliga kroppkakemiddagen med Mamma, Pappa, syster och svåger.
Jag hade kokat potatis, hackat och stekt lök samt skurit och stekt fläsk. När Eva kom fick hon göra kroppisarna eftersom hon är bättre på det än vad jag är. Det är värmländska eller småländska kroppkakor vi gör. Vilket innebär att det inte är rå potatis med i smeten.
image486
Bilden lånad
här
Vi åt dom tillsammans med skirat smör, rårivna morötter och sallad. Dom som inte körde fick en snaps till också.  Jag skulle köra Mamma och Pappa hem så för mig blev det ingen snaps. Till kaffet gjorde vi smarrig fruktsallad.

För övrigt har helgen gått i städningens tecken. I går tog vi tag i köket. Det fick sig en grundlig rengöring. Vi gick igenom skåp och lådor. Vi rensade och skurade. Gardinerna byttes mot nya fräscha. Det tog nästan hela dagen och när vi slog oss ner i Tv-soffan kändes det så skönt att veta att det nu är rent och fint överallt. Men hur länge...

Vi slötittade på Göta Kanal 2, rätt dålig film enligt mitt tycke. Efter det blev det ett avsnitt av Sopranos. Usch nu måste vi börja dra ut på tittandet. Vi är inne på femte säsongen av sex. Och ännu har bara halva sjätte säsongen kommit ut på DVD.

21927-484
Fint i lilla fönstret över diskbänken

21927-483
Vita fina gardiner i vårt köksfönster

Kommentarer
Postat av: eva

Thordan tackar för kroppkakorna han fick med sig till matlådan. Smarrigt!

2008-02-05 @ 07:48:21
Postat av: Marianne

Vassego! Men det var ju du som gjorde dom.

2008-02-05 @ 08:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback