Tre i veckan - v 51

Namn

1.      Vad heter dina barn? (alt. har du inga barn skriv dina syskon istället)

2.      Vad heter du i andra namn?

3.      Brukar du använda och hitta på smeknamn på människor i din omgivning?


Mina svar:

1.      Sandra och Nicklas

2.      Britt (efter min mamma)

3.      Ja, men bara på mina barn och barnbarn. Som får heta allt från Sockerkringla-kärleksmums, hjärtat, skrutten    eller skruttan. Nicklas kallas Nicke av sin sambo och sina kompisar. Vi sa också det när han var liten men nu blir det oftast Nicklas eller "billebror" (med b alltså, fråga mig inte varför)



Läs fler bidrag till tre i veckan
här


Kommentarer
Postat av: Linda

Hejsan inne och kikar på dina svar.

Ha en fin dag nu //Linda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback