Tre i veckan - v 50

Snö, snö, snö

  1. Har ni snöiga vintrar där du bor?
  2. Vad är din favorit när det gäller snö?
  3. Har du varit med i något snöstorm/snöoväder?

Mina svar:

  1. Nej
  2. Vitt snötäcke solsken och  -5 till -10 grader. Men så blir det nästan aldrig. Kommer det snö slaskar det bort på ett par dagar och det blir bara smutsig sörja kvar. 
  3. Ja, den 1 november 2006 var det snökaos här i stockholmstrakten. Jag har aldrig sett så många bilar som inte kom någonstans. Själv fick jag lämna bilen på däckverkstaden och gå hem. Inte roligt alls. I norra Sverige skulle dom väl bara skratta åt oss. Dom skulle nog inte kalla det snöstorm/snöoväder..hahaha 

Läs fler bidrag till tre i veckan här


Kommentarer
Postat av: Fru_Vår

Hmm kommer ihåg den stormen. tog evighet att ta sig mellan skogås och farsta. I vanliga fall tar det max tio min men understormen som jag självklart åkte i tog det närmare en timma. och då åkte jag på natten. =)

Postat av: Annette

Hejsan, kul att läsa dina svar, jag håller med dig om det där med att norrlänningarna skrattar åt oss när paniken bryter ut vid ymniga snöfall. Så kan man ju kalla det för att inte överdriva;)

Må så gott i veckan.

2008-12-08 @ 10:32:48
URL: http://annetteathome.se
Postat av: Maria

Jag är i skäl och hjärta norrläning men är bosatt i Västmanland och jag lovar, jag skrattade inte åt eran snöstorm/kaos, bara flinade lite (fniss)



Ha en trevlig vecka.

//Maria

2008-12-09 @ 09:55:42
URL: http://www.mariasmix.se/blogg/
Postat av: Linda

Läser din svar. Och visst är det så att norrlänningar sitter och ler åt oss på sydligare breddgrader när vi får panik när snön kommer S

2008-12-09 @ 16:19:03
URL: http://www.blogg.mustica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback