Ledig dag....

....men inte fri. Jag gick upp och åt frukost med Stefan i morse. Sedan bar det av ut på shoppingtur med Mor. Pappa vill inte åka och handla längre och då har hon inte tillgång till färdtjänsten. Det innebär en massa bussåkande och byten av buss om hon ska komma till Eurostop och Maxi.
Jag fick lite dåligt samvete för att jag sa nej när Sandra frågade om barnvakt en stund. Men jag hinner inte riktigt med.

Vi handlade det mesta på Maxi sedan blev det Coop Extra för att försöka få tag på det som vi inte hittade på Maxi. Ättika var omöjligt att hitta. Och inte hittade jag några fina julservetter.

Nä nu måste jag stänga av radion. Det är ett jäkla tjat om hur kräksjukan slagit till. JAG AVSKYR KRÄKSJUKEPERIONDEN.

Så, vart var jag...jo, Coop Extra...där jag handlade lite yoghurt och en fralla till lunch. Inte heller här hade dom ättika och inga fina servetter heller.

På Järnia handlade Mamma en ny rakapparat till Pappa.

F-n nu mår jag illa igen och jag vet att det är mitt psyke som gör det.

Nåväl. Jag skjutsade hem Mamma och hjälpte henne in med kassarna. Kramade och pussade på Pappa innan jag for vidare. Ner till centrum där jag hittade två julklappar till våra lottjulklappar.
En sväng in på Willy men inte heller dom hade några julservetter. Ringde Eva och bad henne köpa det. Hon har ju hela Forum Nacka intill jobbet. Det måste ju finnas servetter någonstans.
Nu var jag så hungrig att jag hade ont i huvudet. Det hör inte till vanligheterna. Jag brukar sällan bli så hungrig.
Yoghurten och frallan stillade hungern någon timme i alla fall.
In med skinkan i ugnen där den nu stått i ett par timmar. Den ska upp till 70 grader och termometern visar 67 nu.
På spisen kokar revbensspjällen (enligt ett recept ur Aftonbladets bilaga Härligt Hemma).
Städningen är påbörjad och nu har jag haft lite fikarast.
Dags att sätta fart med middagen, Stefan är snart hemma. Sedan blir det fortsatt städning och julpyntning. Och så ska jag göra lite brunkål.


NU! är skinkan färdig. Stektermometern piper i köket. Mot köket!


Kommentarer
Postat av: inger pudas

Hallå syrran! Det var väldans vad du stressar. Fy sjutton för brunkål. man blir ju fisig i baken har jag hört. Det ska bli skönt att åka bort på julafton. Jag ska inte koka någon skinka i år. Har köpt skivad som vi ska ha till gröten på förmiddagen. Sen bär det i väg till Bojsan. Hoppas att ni får en skön och avkopplande helg. Jag är ledig till den 30. Underbart. God Jul och massor av kramar från mig till er.

2008-12-22 @ 19:26:46
Postat av: Sandra med Melker & Mathilda

Nämen mammsen... inte ska du ha dåligt samvete för det heller! Det löste sig ju bra ändå :)



Puss på dej!

Postat av: Nicke

Man ska ta det lungt när det e jul, inte hålla på och stressa å flänga runt en massa. Hoppas att allt har gått bra så du kan slappna av och njuta av julen nu.



Kramar i från Odensala

2008-12-23 @ 00:44:17
Postat av: Marianne

Nu har vi ju klarat av julen och den blev riktigt bra. Å så mycket har jag inte stressat ändå. Men jag skulle vilja ha flera bara vara hemma dagar.

Puss på er mina älskade barn. Och min lilla syster också.

2008-12-25 @ 22:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback