Fredag 12/12

I dag har vi haft luciafika på jobbet.
Jag fixade ordning lite fikarummet till 9-rasten.
Jag hade köpt en glögg som var jättegod. Den var spetsad med whisky. Tur att flaskan var liten och vi var många som delade på den. 
Luciapepparkakor och lussebullar blev det också. Alla var nog rätt nöjda trots att dom när jag först tog upp frågan sa att dom inte brydde sig så mycket om i fall vi hade glögg eller ej.  

Färdigt för killarna att hugga in.

På eftermiddagen åkte vi ut till Sandra, Nicklas, Ronja och lille Max. Lille Max blir idag 7 veckor gammal och väger nu drygt 2 kg. I onsdags fick dom komma hem från sjukhuset men är ännu inte utskrivna.
Sandra var ute på vift när vi kom och Nicklas satt med lilleman som just fått mat.
Ronja blev galet lycklig när vi dök upp och for runt Stefan och ylade. Hon fick ett grisöra att smaska på och lugnade ner sig lite.
Innan vi kom hade Nicklas börjat julpynta. Han är så pysslig min son. Vi fikade och tittade på Max som sov mest hela tiden. Ronja hoppade upp i soffan till oss och ville helst sitta i mitt knä, men jag försökte berätta för henne att hon faktiskt är en ganska stor hund och inte får plats i mitt knä.  
När vi fikat färdigt kom Sandra hem och vi hann prata lite med henne innan det var dags att åka hemåt.

Jag är grymt imponerad och lite rörd av min son som visar talanger som jag inte anade att han hade och som gör mig så stolt och glad..
Jag är också grymt imponerad av min svärdotter som i dag drog iväg in till stan mitt i rusningen för att fixa överraskningar till deras hund/husvakter.
Jag är så glad att just dom två funnit varandra och att dom tillhör min familj.

Lille skrutten Max sussar gott efter att han fått mat av Pappa.


I kväll är Stefan på gympafest och jag tar det ganska lugnt och njuter av att bara vara hemma.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Goseplutten så söt han är!



Pöss!

Postat av: Pialotta

Så gott med lille Max.. vi har ju oxså fått ett litet barnbarn här för 8 veckor sedan, en liten Tuva:-)

Förstår nästan att lille Max föddes för tidigt med den vikten.. Läkarvetenskapen.. den är fin den. Grattis till dig då farmor får jag säja:-)

Fin Adventstid tjingeling

2008-12-13 @ 22:09:50
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback