3:e advent....

.....i bilder och några få ord.

Vi sover läääänge. Så skönt.


Lång frukost med 3 tända ljus.

Efter det blir det besök på Slottsträdgården Ulriksdal. Det är så kul attgå där och titta på alla fina blommor och prylar.
Nu har dom gjort jättefina samarrangemang med ljus och blommor mm. Har ni inte varit där kan jag rekommendera ett besök. Dom har ett kafé med jättegoda mackor, kakor, bullar plus en del vegetarisk mat.






























Med oss hem fick vi bl.a. dessa ljushållare och den lilla glasbollen.


Efter middagen, en härligt god fiskgryta med ris och ett glas vitt vin, satte jag en saffransdeg.
Det är ett recept där saffran ska stötas i mortel med salt och ½ msk neutral sprit för att få fram mer smak.




Färdiga för en andra jäsning



Färdiggräddade bullar. Dom ser lite mörkare ut än dom är.


Så fina blev dom.


41 lussekatter blev det. Nu finns det 39 st kvar.
Och deom blev så goda.

Kommentarer
Postat av: Mathilda & Sandra

Hej!



Finfina bilder och finfina lussekatter. Mycket finare än mina korvar...



Mathilda och jag kanske går en promenad och länsar er frys nu... ha ha ha ha.... Nädå, det ska vi inte!



Puss (med ansiktsmask...) från två sjuklingar!

Postat av: Annika Sundberg

Hej..

Jag har varit inne och kikat på din blogg.

Så fina bilder...å vilka härligt goda lussebullar

du bakade....mums... :-)



Hälsningar..

Annika S. i Arjeplog

2008-12-15 @ 13:11:56
URL: http://quiltannika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback