Diggiloo och Kräftskiva

I fredags var Stefan och jag vid Ulriksdals slott på Diggiloo.
Vi fick biljetterna av Sandra som vunnit dem på sitt jobb. Tack hjärtat.
Det var riktigt kul att se alla artister göra andra låtar än dom man hört dom göra på radio och TV tidigare. Alla var jätteduktiga och roliga.
Lotta Engberg, Lasse Holm, Linda Bengtzing (som jag ju faktiskt både sjungit för och sjungit med), Måns Zelmerlöv, Molly Sandén, Nanne Grönvall, Kim och Stefan (hade jag aldrig hört talats om tidigare men dom var riktigt roliga och duktiga). Thomas Petersson (som jag faktiskt tagit en öl med på en gemensam bekants bröllop).
Lite lång föreställning och ootroooligt lång paus för att vara en familjeföreställning. Många gick i pausen och ännu fler gick mitt i andra akten. Synd om artisterna, kan inte vara kul att se en massa människor resa sig upp och trippa ut mitt i föreställningen.
Vädret var bra men när solen gick ner blev det lite kyligt.
 

I går var vi på kräftskiva hos
Jenny och Jonas i deras stuga i Norrtäljetrakten. Alla på jobbet och deras partners var inbjudna. Men det var bara jag och Stefan, U och A som kunde komma. Så där satt jag på kräftskiva med båda mina chefer. Hahaha nu har jag lite hållhake på dom.... Får jag inte löneförhöjning och minst 7 veckors semester kommer jag att berätta allt på jobbet!  Närå skojade bara. Det var jättetrevligt. Vi åt, drack, pratade och skrattade till klockan var 02,15. Då började det bli lite kyligt ute och vi var ordentligt trötta hela bunten så vi bröt upp och gick in och lade oss. Vi fick låna ett rum i stugan och U & A lånade gäststugan. Jag kom på att jag suttit i samma soffhörn i 8 timmar utan att resa mig. Herregud! En hel arbetsdag.
Jag vaknade vid åttatiden och smög upp på toa. Sedan somnade jag om och sov till fem i elva! Straxt efter kom U & A också in och vi åt en gemensam brunch innan vi tackade för oss och lämnade Jenny och Jonas med all disk, hmmm lite taskigt av oss. Tur att dom har diskmaskin.
Tack för en jättetrevlig kväll.

Fick inte många bilder från kvällen då min braiga kameras batteri lagt av och min andra kamera tar lite sämre bilder i mörker.


Innan vi börjat äta och dricka. Kräftor och god västerbottenpaj. Isande kall snaps.


Lite lek med kameran.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken braig helg - fast det visste jag ju redan :)

Tack för i dag! Barnen somnade rätt fort... dom var helt slut...



Puss!

Postat av: Jenny

Tack för en supertrevlig kväll.



2.15 säger du.. hm... 45 min. längre än jag trodde haha



Tur att vi inte störde er för mycket med våra snarkningar och att vi alla fick en sån lång o skön sovmorgon.



Disken tog Jonas hand om medans jag packade våra grejer. Gick på ett kick så det behöver du inte tänka på! ;)



Kram o hälsa guben!

2008-08-17 @ 23:54:03
URL: http://jakobsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback