Elpriset....

I går hörde jag på Rapport att elbolagen tvingas höja elpriset kraftigt om det inte regnar mycket i höst. Jaha... Sist jag hörde en intervju med någon elgubbe så sa han: Jo nu hade det regnat tillräckligt men nu var två ledningar från Norge ur funktion så då måste dom höja priset. Ponera att det blir en regnig höst, vad ska dom då hitta på för att höja priset. För att dom kommer med någon förklaring till en höjning, det är jag övertygad om. Det ska bli väldigt intressant att höra.

En del områden tror jag har försämrats iom avregleringarna. Elen är ett av dom. Att den ökade konkurrensen skulle hålla priset nere det tror jag inte ett skvatt på.


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Tack för kommentaren hos mig, och visst är det som du skriver.

Och vad kul att du sjöng sången Forever Young i kören i våras.

Mysigt med nostalgilåtar som kommer tillbaka.



Ja, det där med elbolag som påstår att de måste höja priset av olika saker, gör mig "snurrig"

Jag tycker det mera verkar som om de försöker hitta en massa olika orsaker för att höja priserna.

Och konstigt nog sänks de aldrig....

för det vill de nog inte hitta orsaker till....



Jag håller också med om att avregleringarna, även på andra områden har försämrat det mycket för många människor.

Ja, det ska bli spännande och se vad som händer i höst...



Önskar dig en fin fortsatt kväll och dag imorgon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback