Min lyckliga helg

Stefan jobbade hemma i fredags så när jag slutade fikade vi bara innan vi åkte och handlade lite.

Sedan åkte vi för att gratulera världens bästa svärdotter: Sandra, som fyllde år.

Sandras Pappa, plastmamma och hennes syskon var där. Även hennes Mormor och Morfar var där.

Dom är så himla gulliga, hennes morföräldrar. Båda två är i 80-årsåldern och väldigt måna om varandra, men även om Sandra och Nicklas.

Vi bjöds på paj och sallad. Kaffe och nybakade bullar. Jättegott och väldigt trevligt var det. Mamma och Pappa kunde inte komma pga. Magsjuka som härjar på deras äldreboende. Sandra, Micke och barnen kunde inte heller vara med då Sandra var tvungen att jobba.

När vi kom hem kollade vi på Let's dance som vi spelat in. Mina favoriter Tina & Tobias vann. Fast jag tyckte nog att Tony och Annika dansade lite bättre just i fredags. Men jag är ju inte expert och ser inte om dom gör fel på samma sätt som domarna ser. Båda paren var lika värdiga vinnare, men nu är det ju bara ett par som kan vinna.

Vi tittade också på Go kväll (tror jag att det heter) som vi också spelat in. Där min sångfröken Caroline af Ugglas var middagsvärd. En av hennes gäster var Heinz (hennes man) som spelar och lär oss stämmor på körträningen. Det var kul att se. Hon är med överallt just nu vår lilla "fröken".  Hon var också med som frukostgäst i TV4 i lördags morse. Klockan var rätt mycket innan vi kom i säng på fredagskvällen, eller egentligen lördag morgon.


I lördags tog vi det ganska lugnt. Vi var iväg och tvättade och tankade min bil. Vi handlade lite på Eurostop. Där träffade vi Sandra och skruttungarna som lekte på lekplatsen. Dom var på väg hemåt. Mathilda skulle på födelsedagskalas. Så vi pratade bara en liten stund med dem.

På kvällen kollade vi på Körslaget. En kul idé som ju är efter en idé av bl.a Caroline af Ugglas. Men jag tror att dom kommer att tappa tittare om dom tänker göra lika många reklamavbrott varje gång. Det blev väldigt långdraget med alla avbrotten. Jättesynd tycker jag.

Linda Bengtzings kör var lite lam. Siw Malmqvists kör var det mer fart i. Agnes kör var nog den jag tyckte gjorde bäst ifrån sig. Markoolios kör hade valt en dålig låt, som jag inte tyckte lämpade sig för körsång. I alla fall inte på det sätt dom gjorde den. Dom övriga var väl ganska bra dom med. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Men jag hoppas att TV4 minskar reklamavbrotten annars kommer dom att tappa många tittare. Jag har inte hört någon som sagt att det var ok med alla avbrott.


I går var det ljuvligt väder. Solen sken och det var ganska varmt. Vi satt ute och fikade på förmiddagen. Strax före två åkte vi ut till Sandra och Nicklas. Efter en stund kom även Sandra, Micke och barnen dit. Vi packade upp oss på släpvagnen till Nicklas fyrhjuling. Jag hade kameran med mig och lyckades ta ett kort på släpet sedan tog batteriet slut. Så jäkla typiskt. Det var lite trångt men mysigt där vi satt. Nicklas körde oss ut i skogen till en glänta där det fanns ett vindskydd och grillar. Där stannade vi och grillade och fikade. Vi lekte och bara hade det mysigt. Det var stor lycka för mig. Att få göra såna här saker med barnen och barnbarnen. Det är inte alla förunnat. Tyvärr. Jag är så lycklig, glad och tacksam över att vi har så fin kontakt med dem. Vi stannade i skogen tills solen började försvinna bakom trädkronorna och det blev lite kyligare.

När vi kom hem var vi helt slut efter all frisk luft vi andats in. Jag slocknade på soffan och Stefan tog ett bad och somnade sedan till på sängen. På kvällen kollade vi på två avsnitt av Sopranos. Nu har vi bara fyra avsnitt kvar att se, sedan är det slut. Trist.

Vi kom i säng rätt sent, men ändå tog det jättelång tid innan jag somnade. Sedan har jag vaknat och somnat och vaknat hela natten. Jag har sovit uruselt. När klockan väckte mig i morse kl. fem frågade jag Stefan hur han sovit. Uselt blev svaret. Då ställde jag om väckningen och vi somnade om. Ingen morgonpromenad alltså. Vi får ta igen det på gymet i kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback