Pappas 80-årsfirande

Tack och lov blev vi inte sjuka. Vilket stärker min teori om att barnbufféns mat måste vara orsaken till Mathilda och Melkers kräkningar. Även Sandra och Micke har klarat sig. Så alla fyra kunde vara med och fira Pappa.
Stefan och jag ställde i ordning alla bord och stolar, lade på dukar och fixade ljusdekorationer på förmiddagen. Strax före 13,30 kom Inger, Åsa och Thindra. Sedan kom färdtjänsten med Mamma och Pappa. Därefter kom Eva, Thord och Ludvig. 14,30 kom cateringmaten, Medelhavsbuffé. Vi plockade upp och ställde i ordning. Därefter droppade resten av gästerna in. Jätteroligt var det att min kusin på Pappas sida, kom tillsammans med sin fru. Vi har inte träffats så mycket som vuxna, mer än på hans föräldrars begravningar för 1 och drygt 2 år sedan. Nu sågs vi under trevligare former.
Det blev proppfullt runt matbordet i vårt vardagsrum. Vilken tur att vi har ett så stort vardagsrum. God mat och gott att dricka tillsammans med släkten. Jättetrevligt. Jag tror att Pappa också tyckte det. Det är ju inte helt lätt att veta. Men en och annan tår trillade när vi sjöng och hurrade för honom. Han blev också jätterörd över blomman som Svärmor, Kerstin och Iffe skickat. Sandra hade gjort iordning ett jättefint album med bilder på alla barnbarnsbarnen som han blev glad över. 
Efter maten tog Sandra Ö och Micke hand om en stor del av avdukning och i och urplockning av diskmaskinen. Jättegulliga är dom. Sandra Ö skjutsade sedan Mamma och Pappa hem. Gästerna började droppa in runt 13,30 och dom sista gick vid 20,30 så det blev några timmar totalt.
Innan vi började röja undan tittade Inger, Stefan och jag på Babben & Co. Det blev mycket skratt. Jag ger programmet klart godkänt och kommer att titta igen.

I morse när jag pratade med Mamma sa hon att hon är så jätteglad över sin fina familj, sina fina barnbarn med respektive och sina barnbarnsbarn.
Alla är så snälla och hjälpsamma. Och jag håller så klart med.
Tyvärr blev mina bilder från gårdagen totalt misslyckade. 
Det enda som blev någorlunda var detta på Mamma och Pappa.
image357
Dom ser så allvarliga ut men jag tror att dom sitter och lyssnar på någon.

Och här är ett foto taget strax innan han blev sjuk. Min älskade lilla Pappa med Melker i famnen.
Pappa med Melker
Pappa som fyllde 80 år den 11 september 2007.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback