Det här vädret...

..gör ingen människa glad. Regnet öser ner. Och det ska tydligen fortsätta under dagen. Kallt är det också. Bilen visade inte mer än +9 grader när jag åkte till jobbet. Men jag har ju glädje att vänta vad det gäller den saken.. Kreta vi längtar sååå. Vi var i alla fall ute och tog vår morgonpromenad som vanligt. I dag i regställ. Blöt om fötterna blev jag. Det var mörkt och vår solhälsning blev inte lika härlig. Men lite försökte den tränga igenom när vi kom till gläntan.

I går bokade jag flygbiljetter för Mamma, Eva, Sandra, Åsa och mig själv, ner till Kalmar. Den 5 oktober drar vi ner till Inger och har tjejträff. Det ska bli riktigt kul. Kul också att både Sandra och Åsa kunde följa med.

På jobbet känns allt bra nu. I morgon ska vi ha det första personalmötet efter B:s avgång. Och hör och häpna det finns en dagordning för mötet. Det tar sig. Hoppas att mötet och det som beslutas också kommer att verkställas så att det inte blir som alla tidigare möten då man i stort sett kunnat kopiera föregående protokoll. Inget hände.

I går kväll var "tanterna" hemma på "sy"junta. Det blev mycket babblande, skrattande och god kycklingsallad. Men inte ett enda handarbete i sikte. Det var några år sedan vi släppte det. A-M hade med sig en liten hink lingon. Hon och E hade plockat 50 liter i helgen. Vad gör man med så mycket lingon? Själv köper jag kanske en burk per år eller nåt. Så nu har vi lingon för flera år hemma. I kväll blir det rensning och infrysning av bären. Sedan MÅSTE jag ta mig an stryktvätten. Skittråkigt! Hoppas att det är något roligt på TV så kan jag stå framför den med strykbrädan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback