Fredag och härlig lördag

I går var jag hos Mamma och Pappa efter jobbet. Vi fikade och pratade. Pappa skrattade åt bilderna på oss som vi tog i Kalmar när vi smetat in oss med avokado och banan som jag framkallat och tagit med. 
Precis när jag var på väg att åka kom Sandra och barnen. Vi var kvar en liten stund tills Mamma och Pappa skulle äta middag. Då åkte vi hem till oss. Jag lagade middag till oss. Fläskfilé med klyftpotatis och rosmarinsås. Gott.
Precis innan maten var klar kom även Micke. Dom var kvar en stund efter maten och Mathilda och jag hann leka en liten, liten stund. Melker hade så ont i sin lilla rumpa att han knappt kan sitta. Skrutten har varit dålig i magen ett tag och är nu sönderfrätt i rumpan. Inte kul. 
Lördagen  började med riktigt soligt och fint väder. Men vi sov så länge så innan vi ätit frukost, klätt oss och kom ut så hade det börjat mulna lite. Men det var ändå ganska skönt. Vi gick till vår lilla skog där vi brukar gå under sommaren. När vi gått några hundra meter fick jag plötsligt se Stefans fötter och ben komma farande. Han gick bakom mig och halkade nu i det leriga spåret. Som tur var gjorde han sig inte illa men hans jacka och byxor var leriga och när han skulle försöka ta bort det fick han dessutom hundskit på sig. Det var bara att gå hem och byta kläder. Sedan fick vi i alla fall en skön promenad. Resten av dagen har gått åt till lite fixande ute, städning av huset och lite handlande.
En ganska skön dag. Mitt hjärta har spökat lite grann men mindre än i går. Skönt.

Lite bilder från dagens promenad:

image368
Några ensamma slånbär hänger kvar på buskarna.

image369
Här brukar vi stanna och hälsa solen godmorgon när vi går vår morgonpromenad på sommaren.

image370
Stefan på skogspromenad

image371
Nu är vi nästan ute på vägen igen

image372
Dunvass från vår damm som idag hade en tunn, tunn isskorpa i kanterna.

image373
Men detta är fantastiskt! Den står faktiskt i vår trädgård och är översållad med blommor. Häromnatten när det var frost täckte jag den med tunn fiberduk. Vi får väl se hur länge den klarar sig.

image374
En ros som sjunger på sista versen

image375

image376
Lite nypon från en häckros som förmodligen spridit sig till vår tomt från grannen tvärs över gångvägen.

image377
En knopp på en morsdagsros. Den kommer nog inte att hinna slå ut.


I torsdags morse var himlen alldeles röd över grannarnas hustak. Otroligt att det kan bli så skarpa färger när solen är på väg upp.
image378

image379
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad mycket fina bilder!
Otur för pappsen som trillade... Tur att det gick bra!

Puss på er!

Postat av: Christina

Vilka härliga bilder, Tack för besöket på min sida.
Ha det gott!

2007-10-16 @ 12:17:54
URL: http://mammastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback