Kramas

Nu har jag skänkt en slant till Röda Korsets kramkampanj. Där kan man gå in och tycka till om vem som behöver en kram bäst just nu. Av dom som svarat har de flesta tyckt Britney Spears. Jag svarade Mamma och Pappa.

Jag skickar en kram till alla som behöver och som vill ta emot den. Äldre människor var visst inte så intresserade av att kramas om dom inte känner personen väldigt väl.
Dom pratade nyss på Radio Sthlm om den här kampanjen. Reportern frågade folk på stan om dom ville kramas. De flesta ville, men inte en äldre dam som tyckte att det var onödigt eftersom dom inte kände varandra. Dom frågade hur länge sedan det var hon fick en kram av någon. Oj det var längesedan svarade hon. Stackars henne.
Själv fick jag en kram i går morse när Stefan stack iväg på jobb i ett dygn. Får nog en i kväll när vi ses igen.

Kram, kram

image417

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Beröring behöver vi alla!

Varför tror du att gamla damer går till frisören så ofta?

Postat av: Christina

Det är många som har svårt med beröring och kramar, i våra "ryggsäckar" som vi bär på har vi ju olika saker att bära på vissa kan ha sådant med sig som gör att beröring och närhet är svårt.
Jag själv är en person som har lätt för att ge kramar men idag frågar jag alltid först om det är okey, då har den som jag vill ge en kram rätt att välja om den vill ha en kram eller inte. Ha det gott och kram

2007-11-29 @ 21:49:24
URL: http://mammastina.blogg.se
Postat av: Marianne

Visst behöver vi beröring. Och det finns säkert massor av människor som inte tycker om det av olika anledningar. Jag tycker så synd om dom. Själv har jag inga problem med det och det är jag glad över. Kramas gärna och tycker om att få massage. Bara det är på rätt sätt.

2007-11-30 @ 11:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback