Veckan som gick

Onsdag och torsdag blev ganska hädelselösa dagar.

Stefan åkte till Helsingfors på jobbresa och kom hem sent torsdag kväll.

På onsdagskvällen var Mamma och jag och storhandlade på Maxi. Följde med Mamma hem och åt middag med henne innan jag åkte hem och tog hand om mina varor.

Sen gick jag på löpbandet medan jag tittade på Maggies nya liv.

Torsdag kväll gick jag på Core efter att ha gått 30 min på löpbandet. Sedan åkte jag hem och gjorde en riktigt god sallad med skinka, fetaost och oliver.

I Fredags var jag ledig för att hinna städa inför helgens besök. Jag städade extra noga där jag visste att dom kommer att vara. Gästtoan, köket, vardagsrummet och gäst/arbetsrummet. Hihi fusk av mig. Städningen gick lätt när jag lyssnade på mina favoriter på Radio Sthlm. Kjell, Lasse och Håkan med ?Fredagsklubben med FRÄS?. Jag är så glad att dom är tillbaka. Men det är alldeles för kort!! Bara 1½ timma. Men bättre än inget. Dom fick många fax och mail från andra som var lika glada som jag över att dom är tillbaka. Jag tycker inte om nyordningen med P4 Radio Sthlm. Det är riktigt tråkigt speciellt mitt på dagen. Vid 3-tiden kom Stefan hem och vi fikade innan vi stack iväg och handlade. Vin på systemet, tavelramar på Maxi och frukt, grönt och fläskfilé på Coop. Jag har ramat in några bilder på rosor som jag tagit tidigare och nu satte jag dom på gästtoan. Det blev jättefint tycker jag. På kvällen var vi bjudna på Libanesisk hämtmat hos fam. Åström. Det var första gången jag åt det. Spännande, men jag vet ju inte vad hälften av allt det jag smakade på var. Mycket vitlök var det i alla fall. Sandra fyllde ju år så vi hade köpt en jättefin tulpanbukett på Maxi till henne.

image154
Buketten vi köpte på Maxi.

Men strax innan vi skulle gå kände vi att det luktade fruktansvärt illa om blommorna ? som gammal fisk ungefär. Jag försökte att spola av dom under ljummet vatten men det hjälpte inte. Det luktade i hela tvättstugan där blommorna  i vatten. Stefan ringde Maxi som sa att vi skulle slänga dom och komma och få pengarna tillbaka. Så synd för den var så fin. Snabbt som attan fick Stefan slänga sig i bilen och åka till en blomsteraffär och köpa nya blommor. Vi hade också köpt ett presentkort på Plantagen. Det lär dom behöva nu när trädgården ska tas om hand. Vi kollade på första delen av Let´s Dance innan vi gick hem igen. Skönt att vi bor så nära. När jag kom hem slutförde jag städningen innan vi såg resultatet på Let´s Dance.
Jag tyckte att det var fruktansvärt trist att slänga en så fin tulpanbukett så jag plockade upp den ur soptunnan och tog bort allt utom tulpanerna. Dom fick stå i en vas i tvättstugan över natten försäkerhets skull. Morgonen efter kunde jag ta in dom. Det måste ha varit några av de andra blommorna eller kvistarna som luktade så fruktansvärt illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback