Firande i parti och minut

Så har vi stökat över allt firande. Bröllopsdag, födelsedagar, mors dag mm.
Den 26 maj var det vår brölloppsdag 34 år har vi varit gifta. Och aldrig har vi haft några kriser. Vi gifte oss väldigt unga. Jag fyllde 20 dagen efter. Vi gifte oss inte för att vi "måste". Jag var inte gravid hade t.o.m mens när vi gifte oss. Men jag blev det strax efter. I mars året efter föddes Sandra. Mycket planerad och efterlängtad. Jag är glad att vi skaffade barn tidigt. Nu är vi fortfarande tillräckligt "unga" för att göra det vi vill. Stefan och jag firade vår brölloppsdag hemma med att äta och dricka gott.

Förrätt
Förrätten. Toast Skagen

Huvudrätt

Huvudrätt. Kycklingfilé med dill och gräslök.

Efterrätt

Efterrätt: Glass och jordgubbar.

Den 27 fyllde jag alltså år. 54! Helt galet gammal blev jag. Hade önskat mig en råsaftcentrifug men Stefan hittade ingen så han köpte en mixer. Det har vi redan. Vi åkte till Järnia och där hade dom en. Det fanns inget pris på hyllan och han i kassan hade ingen aning om vad den kostade. Den fanns inte inlagd i deras datasystem. Han frågade oss vad vi trodde att den kostade. Jag hade ingen aning. Vilket var alldeles sant. Stefan sa att han betalat 359 för mixern så någonstans mellan 359 och 400 borde den väl kosta. Han fick ge 399 kr för den. Dagen efter kollade jag på Pricerunner. Där stod det 995!! Snacka om att göra ett klipp.
Eftersom Stefn inte skulle vara hemma på sin födelsedag så firade vi våra födelsedagar gemensamt. Vädret var strålande så vi kunde fika med familj och vänner i trädgården. Den 28 var det vår 35-åriga förlovningsdag. Den 29 maj var det så Stefans födelsedag. Han skulle ha varit i Holland men i och med SAS strejk kom han inte i väg. Han och jag åkte till Restaurang
Båthuset i Sigtuna och åt god mat.
Löjrom från Kalix på råraka, Lammkotletter med hummus, tzatziki och någon inbakad ost. Till det 1 glas vin resp. mellanöl. En kopp kaffe efter. Gott men oerhört dyrt. Med dricks gick det på över tusen spänn. Inget man gör varje vecka direkt.
Därmed var vår firarvecka över för i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback