Middag och Nyårsfirande

Fredagen före nyår var vi bjudna till Mamma och Pappa på middag. Eva och Thordan var också med. Vi fick goda oxrullader, potatis, sås och sallad. Till det rött vin. Till efterrätt fick vi fruktsallad med glass. Kaffe med mandelmussla, sylt och grädde Jättegott var det. Kändes som när man var liten och det var fest. Fast då fick vi ju inget vin förståss. Trevligt hade vi också. Det är allt för sällan vi träffas. Pappa har blivit så mycket bättre och klarar sig ju jättebra nu. Men talet! Snälla, gode gud (om du nu finns) gör så att Pappas tal hittar tillbaka igen. Så att han åtminstone kan säga något. Han blir så utanför när vi andra pratar. Även om vi försöker att ta med honom, men det är inte lätt att tala med någon som inte kan svara och som inte alltid hänger med riktigt.  

På lördagen stack vi och tvättade min bil innan vi gick för att handla lite. Skulle kolla på träningsskor, men dom jag ville ha fanns inte. Dessutom kom jag senare på att jag nog kollade på fel sorts skor. Jag ska nog ha streetskor, inte aerobic. Det jag har tänk träna är ju core, då är man barfota. Sedan går/lunkar jag på löpbandet, då är det nog bättre med streetskor. Ska nog ta mig till något löplabb och prova ut riktiga skor som sitter bra och passar det jag ska ha dem till.
Nyårsafton firade Stefan och jag ensamma hemma. Hade tänkt laga god mat och titta på något roligt på TV. Men... Maten. Förrätt: hummersoppa (på burk) med tilsatta kräftstjärtar smakade s--t. Huvudrätt: oxfilé
 med potatisgratäng. Smakade inte mycket alls trots en massa kryddor. Efterrätt: Färska jordgubbar med glass och lite björnbär, var gott men jordgubbarna var hårda. TV då? Inga underhållningsprogram alls. Vi tittade på "Sunes sommar" medan vi åt och senare på kvällen "Tomten är far till alla barnen". Lite trist tycker jag. För några är sedan när vi också var ensamma var det en massa underhållningsprogram med sång och dans. Då kändes det lite som om man satt på Hamburger Börs eller Berns eller nåt och åt.
Strax före tolvslaget tog vi med oss vår "Champagne" flaska och sprang ner till Sandra och Micke. Vi trodde att dom skulle vara ute eftersom dom lovat Mathilda att väcka henne vid tolvslaget. Men Mathilda ville inte vakna och dom andra stod i fönstret och tittade. melker var vaken och sa bara "bang" "bang" när han såg oss. Vi kollade lite på raketerna och skålade in det nya året. Sedan bjöd dom på ost och kex innan vi fick oss en lektion i Buzz. Vid 1-tiden gick vi hem igen.
Nyårsdagen blev mycket lugn. En lång promenad innan regnet började bara. Därmed var ledigheten slut. Nu börjar vardagen igen. Känns inte så kul faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback