Fågelsång...

Att väckas av att fåglarna kvittrar ute, den 7 januari i Sverige, det känns märkligt. Men så är det! 7 grader varmt har vi haft idag. Just nu regnar det rejält. Blir det någon vinter tro. Jag har som "vanligt" haft en riktigt dålig nattsömn. När jag väl somnade vid 01,30-02 nånstans drömde jag att vi satte Pappa på en pinnstol och han föll åt sidan och slog huvudet i golvet. Jag vaknade med ett ryck ur mardrömmen. Efter ett tag somnade jag om för att vakna av att Stefan låg en bit in i min sänghalva. Somnade om, vaknade av att Stefan varit uppe för att kolla sin lins som skavde. Det var vid 3-tiden. Sedan vaknade jag igen runt 6. Slumrade vidare till klockan 9. Jag blir tokig på att inte få sova en hel natt utan att vakna flera gånger.

I dag skulle vi hämta mitt träningskort som enligt uppgift skulle ligga klart på gymet och vänta på mig. Så var det inte! Hon som har hand om det skulle höra av sig till mig i morrn. Vi får väl se! Jag skulle i alla fall få träna i morrn om jag vill.
Vi åkte hem och fikade innan vi tog en 1 timmes lång promenad med stavarna. Efter det tog vi ner allt julpynt och tog ut var fina gran, som nästan inte barrat alls.
Efter middagen yogade vi.
I morrn ska jag till DS för den sedan länge planerade hjärtröntgen. Jag ser fram emot det men är ändå nervös. Vet inte om jag får åka ensam. Stefan hade japaner på besök, men ev. skulle han kunna komma ifrån. Det vore skönt. Hur det än är så är jag lite rädd för resultatet. Något som slog mig var att Mamma berättat att hon varit tvungen att äta en hel mjölkchoklad innan en av rötgenomgångarna. Det vägrar jag att göra. Jag har inte ätit godis på 4-5 år. Jag ska ta med mig en avocado istället. Det är ju fett man ska få i sig. Avocado är ju fett men bra fett. Upptäckte också att jag inte fick dricka kaffe eller te 24 tim innan. Ooops! Det hade jag missat. Drack kaffe vid 14-14,30 och jag ska vara på DS 12,30. Men det kan väl inte ha någon betydelse. Saft, vatten och öl fick jag dricka. Kändes lite märkligt när jag satt med öl & macka och Stefan drack te till mackan i kväll. Haha.
Har TV i bakgrunden. Dom visar någon danstävling. Men varför ser dom så himla allvarliga ut och varför får dom inte titta på varandra när dom dansar. Varför får dom inte visa att dom tycker att det är roligt att dansa med varandra. Hmmm
Nu ska jag hoppa i säng. Är skapligt trött. Håll tummarna för att jag kan somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback