En tanke slog mig...

...härom kvällen när jag skulle sova. Det var som ett slag i mellangärdet! Om bara några få år kommer jag att vara föräldralös! Så är det och det finns inget som kan hindra det. Båda mina föräldrar är relativt gamla, 78 och 80 blir dom i år. Båda har allvarliga problem med hjärtat. Mamma med inopererad stent och Pappa som haft en mycket allvarlig stroke och hjärtflimmer. Så himla tomt det kommer att bli. Visst kan jag tycka att Mamma kan vara lite tjatig i bland och att Pappas liv kan tyckas meningslöst numera. Men jag vill inte att dom ska försvinna. Jag måste lära mig att ta tillvara dom här sista åren som vi har kvar tillsammans.
Hur kommer det att bli med kontakten mellan oss systrar när dom försvinner? Vi bor ju utspridda över landet, kommer vi att ses lika ofta som nu. Jag hoppas verkligen det. Vi har alltid varit en väldigt tajt familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback