Fredag och firmafest

I fredags efter jobbet åkte jag direkt till Wedins skor för att se om dom hade några lite finare stövlar till kvällens fest. Men jag hittade inga. Gick sedan till H&M och köpte en mellangrå tunn tröja till Stefan och sist till Dressman för att köpa en röd skjorta som han sett där. Väl hemma blev det en snabb fika innan vi gjorde oss redo för vidare färd mot Sergel Placa Hotell där vi skulle övernatta. Vi fick vårt rum och gjorde oss i ordning för kvällens fest. Vi gick ner till baren där de övriga från Stefans jobb väntade med sina respektive. Jag fick ett glas öl i näven och hann ta ett par sippar innan det var dags att gå vidare. Det var bara att ställa den nästan orörda ölen på bardisken och gå.
Promenaden gick till Golden Hits på Kungsgatan. Där anslöt dom som inte skulle bo på hotell och som åkt gemensamt i buss. Vi skulle sitta i Schlagerbaren en trappa upp, så vi gick dit. Där fick vi vänta en stund innan vi fick sätta oss vid bordet. Jag stod mest och lyssnade på alla som pratade om Vasaloppets öppna spår som många av dom ska åka nästa helg. När det var dags att sätta sig till bords försökte vi se till att vi satt nära de som är mer i vår ålder, men så började dom flytta ner längsbordet och vi kunde inte följa efter. Synd. Dom som satt runt oss nu var mycket yngre och mer partyinriktade än vi. Jag som inte har så himla lätt för att slänga käft med alla människor, kände mig rätt ensam. Dom flesta kände varandra och har partat en del tillsammans. Jag roade mig med att kolla in övriga respektive och jag var inte ensam om att känna mig obekväm tror jag. Flera av de andra satt mest tysta och tittade medan deras partners tjoade och skrattade med sina arbetskamrater.

Under middagen underhölls vi med olika Schlagers från tidigare år. Dom var jätteduktiga. Men det var lite som på Cypern med de Vinganställdas shower. Maten var okej men inte mer. Menyn vi valt var:

Meny "Alcazar"

Hummersoppa. Serveras med surdegsbröd

Lobster soup served with sour dough bread

Sprödstekt majskyckling med kronärtskockshjärta och balsamvinägersås. Serveras med grönäppelrissotto

Crispy corn-fed chicken fillet served with green risotto, artichoke and balsamico sauce

*

Vit chokladsurprise serveras med kaffegelé och bär

White chocolate surprise topped with coffee aspic and berries

Efter middagen röjdes bord och stolar undan och det blev Disco!  YES! Som jag älskar.  Någon gång efter midnatt gick vi tillbaka till hotellet. Dvs. jag gick och Stefan vinglade. Hade jag inte varit med hade han nog gått dubbelt så lång sträcka.
Natten på rummet blev hemsk. Jag längtade hem. Det var så fruktansvärt varmt trots öppet fönster.
Det låter som om jag haft en riktigt tråkig och dålig fredag men så illa var det ju inte. Men jag konstaterar så här efteråt att det nog är bäst för alla om man inte går på firmafest med sin partner. Den ena känner sig utanför och den andra känner sig hämmad. Det gäller förståss inte alla, men jag såg att det gällde fler än oss.
På lördag förmiddag efter hotellfrukosten checkade vi ut och gick med våra väskor till bilen. Sen tog vi några varv i Gallerian. Oj vad det var omgjort sedan jag var där senast. Vi handlade lite småsaker coh fikade innan vi satte oss i bilen och åkte hemåt.
Lördag eftermiddag blev lugn. Vi kollade på Melodifestivalen på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback