Fettisdag och hemmayoga

När jag åkte från jobbet stannade jag till på Coop och handlade lite till Mamma och Pappa. Mamma har svårt att släpa hem varor själv. Stannade bara till och lämnade  varorna hos dem innan jag fortsatte hem. Under eftermiddagen hade det snöat och det var -11 grader. Det var bara att ställa sig och skotta när man kom hem. Innan jag hunnit färdigt kom Stefan. Han fick ta över medan jag gick in och förberedde sallad. När han kom in körde vi ett pass med Fitnessyoga. Skönt för mina onda ben, nä! Men det är väl bara att tänja vidare så kanske jag kan fälla ihop mig som en fällkniv och nå mina fötter utan ansträngning om några år.
Efter yogan åt vi en god sallad med knaperstekt bacon bl.a. Sen...våra första hemköpta semlor. Semla med varm mjölk och kanel. Mmmmmm gott! Förr om åren har vi köpt semlor lite då och då, men i år hade vi sagt att vi inte skulle köpa några förrän på fettisdagen. Vi har inte sagt att vi inte får äta någon innan. Det har vi båda gjort på våra jobb när vi blivit bjudna. Plus att jag köpte en på ett Café när jag varit på Danderyd och gjort hjärtröntgen. Men till mitt försvar kan jag säga att dom hade inget annat fikabröd.
Resten av kvällen blev lugn med bara lite småplock och TV.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback