10 cm...

..så nära var jag att krocka i morse på väg till jobbet. En taxi från Taxi 020 körde rakt ut framför mig i en korsning. Det värsta var att han på taket hade en varningsskylt som berättade att han var skolskjuts. Jag brukar inte hetsa upp mig eller tuta när jag kör bil men nu gjorde jag det. Jag låg en bit bakom taxin en bra stund och kunde även konstatera att chauffören totalt strutade i att sänka hastigheten när det blev 30-sträcka. Är man skolskjuts så borde man väl ända vara uppmärksam på trafik och trafikregler.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hugaligen!
Tur att det gick bra!
PUSS!

Postat av: axel

Håller med. Jag är nyligen 16 och precis börjat övningsköra, och blev omkörd förra veckan av en skolskjuts, jag låg i 75, på en 70sträcka, och skolskjutsen, körde om mig i långt över 90, och saktade inte heller in när det bytte till 50, sjukt kasst !

2008-09-22 @ 23:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback