Vad är väl en bal....

Likt Askungen får jag sitta i fönstret och se när gästerna anländer till grannen som fyller 60. Ser hur Stefan och B går över för att gratta honom och äta och dricka lite gott. Det känns väldigt, väldigt tråkigt......

Efter att jag fått ännu ondare i mitt högra öra ringde jag i morse till närakuten och fick en tid kl. 13,50. 1 timme innan fick jag inte stoppa något i munnen. (Det sa dom inget om i går).
Inte heller på närakuten kunde dom hitta några streptokocker (eller hur det stavas). Inget som var behandlingsbart. Det är bara att vänta ut. Smittsam är jag när jag nyser, hostar och snorar. Försök att inte hosta så hårt sa läkaren. Hur lätt är det när man blir tokig på kliandet i halsen.  Hon kollade i mina öron och sa att allt ser bra ut. Något av det första hon frågade var om jag har barnbarn...undrar varför...

Just nu har jag så ont i örat att jag tagit 2 alvedon. Så får jag hålla på dygnet runt. Jag som nästan aldrig tar värktabletter annars. Men det gör så ont när jag sväljer att jag måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback