Nä, det här.....

....är inte roligt! Jag har fortfarande problem med att tala. I natt vaknade jag med ett ryck och en så kraftig hostattack att jag inte kunde hålla emot. En liten, liten, liten olycka inträffade. Jag for upp och ut på toa. Klockan var 4 och blåsan proppfull. Sen hostade jag så att jag trodde att halsen skulle gå i bitar. Stämbanden släppa i sina fästen och...ja, jag vet inte vad. Fixade lite varmt honungsvatten och satte mig i kökssoffan och drack det. Efter ett tag lugnade det ner sig och jag lade mig på soffan i TV-rummet. Men jag kunde inte somna. Eftersom hostan lugnat sig gick jag och lade mig i min säng igen. Somnade efter ett tag, men vaknade med jämna mellanrum av att jag gnydde och snarkade. Riktigt härligt alltså. Väntade bara på att Stefan skulle be mig flytta ut i TV-rummet igen. Men han är mycket snällare än jag. Jag kör ut honom om han låter så. Men han säger att han inte störs så mycket.

Missade ett födelsedagsfirande i går kväll hos B. Stefan fick åka själv. I påskhelgen har vi två födelsedagar till att fira. Hoppas verkligen att jag tillfrisknat tills dess. Inte gå tillbaka och jobba för tidigt för att det är så j-a trist att vara hemma. 
I dag är det riktigt trist väder ute. Mulet, lite blåst och 4,4 grader varmt. Skillnad mot gårdagen då vi hade soligt och 15 grader varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback