Piggare

I dag är jag piggare. I går kväll efter att Sandra fått Melker att sova, gick jag ner till nya huset och hjälpte Stefan med de sista bitarna tapet. Sedan gick jag tillbaka hem och tog mig an disken. Jag var helt slut så när klockan var halv tio gick jag och lade mig. Jag läste några sidor i Kärleksbarn, men jag orkade inte så länge. Jag sov nog som en stock före tio. Jag proppade i öronproppar för att slippa höra Stefans snarkningar, sedan somnade jag och snarkade så högt att Sandra hörde det ut i hallen. Hihi. Har dragit på mig en förkylning så jag är irriterad i halsen och lite snorig. Det är inte så bra med tanke på Isotopröntgen som jag ska genomgå på måndag. Jag hoppas att det inte bli värre för jag vill inte skjuta på den. Jag har väntat så länge och vill verkligen få klart om jag har kärlkramp eller inte. Själv tror jag ju inte det, och hoppas att jag har rätt.
Jag sov i alla fall gott hela natten. Det var så skönt att vakna i morse och känna att man sovit ordentligt.
Det blir lite kaosartat nu på morgonen när vi är så många som ska i väg samtidigt, men det går jättebra ändå. Jobbigast är det nog för barnen. Allt i deras värld är ju lite upp och ner just nu. Men snart blir det bättre. Tur att dom är så vana att vara hemma hos oss. Dom vet ju var allt finns och kan känna sig "hemma".
Jag blir lite orolig för Mamma som varit på Centrum i går och blivit så trött att hon inte orkade gå den lilla biten hem. Hon fick ta bussen. Med sitt hjärta måste hon ta det lugnt. Men det gör hon ju inte. Jag orkar helt enkelt inte med mer oro just nu. Hon är ju gammal och hon har ett dåligt hjärta, vad som helst kan hända. Och det får det inte! Jag tror att hon måste hålla sig sysselsatt för att hon har tråkigt när inte Pappa är hemma och när han är hemma blir det tungt och jobbigt för henne. Hur löser man det.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback