Att dom aldrig lär sig!

Nu är det nya regeringsmedlemmar som ska granskas i sömmarna.
Självklart ska de granskas, men man blir förvånad över vad journalisterna lyckas
gräva fram.
Svartbetalda barnflickor tidigt 90-tal. Obetald tv-avgift.
Inte för att jag försvarar det, men i ärlighetens namn. Finns det en enda människa i
Sverige som aldrig betalat någon svart eller smitit från någon avgift eller skatt. Jag tror
att dom är lätträknade. Det blir nog svårt att besätta en regering om man ska hitta någon
med absolut rent samvete. Även om man skulle önska det.
Sen slutar man ju aldrig att förvånas över dom taskiga förklaringar som dom utpekade kommer med.
Kan dom inte bara säga att, ja, jag betalade en barnflicka svart och det var så klart fel och det kommer
inte att ske igen. Eller nåt. Undrar om inte folk skulle acceptera det bättre än alla korkade bortförklaringar.
Finns det inte någon person som kan förbereda alla blivande politiker. Förbereda dom på vad som väntar av granskning och hjälpa dom med vettiga förklaringar. Och jag tror att ärlighet varar längst. Men så är jag blåögd också.
Kan också erkänna att inte heller jag skulle klara en sådan granskning. Och när jag försöker tänka ut om jag känner någon som skulle det, som aldrig någonsin gjort något som inte överensstämmer med lagen, så kommer jag bara fram till mina barnbarn! Så illa är det alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback