Min sista...

farbror, Pappas bror Stig, dog i natt. Pappa och han hann aldrig träffas efter Pappas stroke. För ca: 1 månad sedan drabbades även Stig av en stroke. Den blev inte lika allvarlig som Pappas. Han blev rullstolsbunden men kunde fortfarande tala. Han blev knappt 90 år. Mamma hade planerat att dom skulle åka och hälsa på Stig ev. denna vecka, trots att han inte ville ha besök. Nu hann dom aldrig det. Lite sorgligt. Mamma har kommit med två dödsbud till Pappa under förmiddagen och nu verkar han inte vilja ta in det hon säger. Först var det en gammal bekant från min bardom som dött. När Mamma berättade det för Pappa blev han ledsen. När hon sedan berättade om Stig, vet hon inte om han riktigt förstår. Han vill inte titta på henne och sitter bara och hänger med huvudet. Lilla Pappa, nu är det bara han kvar av hans familj. Undrar vad han tänker och känner.
Vad har jag med mig i bagaget? Min farmor fick en hjärnblödning och dog efter en vecka, min pappa och minst en av hans bröder har drabbats av stroke.
Det blev en sorgens dag i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback