Inför .....

I måndags 22/5 bakade jag inför de stundande födelsedagarna. Stefan var i Holland så jag tog kvällarna till bakning. Först bakade jag en vetekrans med mandelmassa. Sedan blev det en sorts småkakor med citronsmaksatt mandelmassa och sist hasselnöt/havregrynsrutor som doppats i choklad. På tisdagen var jag barnvakt en lite stund medan Sandra och Micke var på föräldrakvart på Mathildas dagis. Vi var i lekhallen och lekte med dockor. Det är första gången vi leker med dockor faktiskt. Melker var lite ledsen efter att ha blivit skrämd dels av en dammsugande Mamma och dels av hennes son som sprang runt och skrek BUUUU! Stackarn han satt mest i min famn och snuttade på nappen efter det. När jag sedan kom hem åt jag en sallad som jag köpt färdig. Sedan satte jag en deg och bakade lite bullar. Resten av kvällarna pysslade vi i trädgården, handlade mm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback