Hemma igen

Nu är vi hemma efter vår lilla tripp till Mallis. Stefan överraskade mig med en 4 dagar lång minisemester i Palma. Inte förrän vi checkade in på Arlanda fick jag veta vart resan skulle gå. Jag blev jätteglad når jag såg att det var till Palma. Avresedagen tänkte jag för första gången göra Ett foto i timmen.
Det var svårare än jag trodde, men ett försök i alla fall.

Söndag 30 april 2006

klockradio
7:56  Dags att vakna
Trött
Vill inte! Jo då, så klart jag vill.
Frukost
8,30 Frukosten är färdig
Färdigpackat

9,55 Färdigpackat!

På Arlanda
10,55  Stefan och Mathilda på väg in på Arlanda

Boardingkort
11,12 Hit är det vi ska! Gud vad det ska bli skönt.

Glada
Så här glad blev jag.

Snart Boarding
11,56 Snart dags att boarda

Flygplansmat
12,56 Flygplansmat. Kycklinggryta med ris. Kolla russinet på riset.
Inget vidare gott.


Plan
13,54  Finns inte så mycket att fota under en 3,5 timmar lång flygning.


Moln
14,54  Utsikt från planet. Vet inte vart vi var

Öl
14,54 Stefan och jag delade på en öl.

Utsikt 2
16,54 Äntligen på hotellet. Det som syns i fjärran är flygplatsen i Palma.

Strandöl
17,56 Vår första öl på strandpromenaden i Palma Beach. Stefan har bytt glas
med mig för att jag tyckte att det var för mycket!!

Solkräm
19,31 Dessa får vi förhoppningsvis nytta av i morgon.

Kvällsbild
21,12 Kvällens sista kort. Vi har varit och ätit en Pizza och känner oss rätt
trötta.

Tisdag 1 maj 2006.

Efter frukosten gick vi ut till poolen och lade oss i varsin solstol. Det var varmt och skönt. Vi hade lite roligt
åt några andra gäster som hade morgongymnastik. Gympaledaren skojade med dom och trots att det skedde på spanska och vi inte förstod riktigt vad dom sa, så skrattade vi med dom. Vi lärde oss även att räkna på spanska. Uno, dos, tres, quatro, sinko, secs, siete, octo. Kan inte stava till det men så lät det i alla fall. Vi lärde oss också att palam byter handflata!
Jag passade på att ringa jobbet och berätta att jag låg vid poolen och solade. Kul. Efter gympan kom ledaren fram till oss och frågade om vi ville vara med på pistolskytte. Stefan var med och slutade som delad tvåa. Inte illa. Efter skyttet tog vi ett dopp i poolen. Det var kallt! Jag hoppade bara i från kanten och tog mig upp via stegen direkt.
Vi hade bestämt att vi skulle börja försiktigt med solandet. Därför smorde vi in oss med solfaktor 20 och låg bara ett par timmar i solen. sedan gick vi ner till strandpromenaden och åt lunch. Toast och öl (som vi brukar äta när vi är ute så där). Vi promenerade runt och kollade i affärer och i omgivningarna. Inga andra svenskar så långt vi kunde höra. Det var mest spanjorer och tyskar. På kvällen åt vi Paella på en liten restaurang vid strandpromenade. Dom hade en liten dalahäst på en hylla. Maten var jättegod.
Tisdag 2 maj 2006
Efter frukosten blev det sol och bad igen. Morgongympa att skratta åt och gevärskytte, som Stefan inte ville vara med på. Efter solandet gick vi till en butik och köpte bröd, tomat, ost och öl. Plötsligt fick jag se att dom hade en kaffebryggare stod på en hylla. Vi frågade vad den kostade. 210 kr! Den tar vi. Vi hade ju kaffe och filter med oss hemifrån. Vi åt lunch på balkongen och drack gott kaffe med härligt goda donuts. Dom är alltid godare utomlands, varför vet jag inte. På eftermiddagen tog vi bussen in till Palma. Det var jättevarmt! Vi gick runt och tittade på gatulivet. På ett litet inbyggt torg, där vi varit med Eva och Thordan tidigare, drack vi cappucino. Sedan gick vi till Katedralen där vi strosade runt en stund. Vi gick och tittade runt i varuhus mm. Efter ett par timmar var vi tillbaka på torget igen. Där åt vi en god pastagratäng och stötte på dom första svenskarna. Ett "trevligt" yngre par med barnvagn. Han gapade och skrek på henne som verkade vara sur på något. Vi stötte på några andra svenskar också, som inte utmärkte sig.
Efter maten gick vi och letade upp bussen tillbaka till hotellet.
Onsdag 3 maj 2006
Vi vaknar till en fruktansvärt blåsig dag. Inget solbad alltså. Vi tog en lång promenad längs stranden men höll på att blåsa bort. När det började regna gick vi in på en restaurang och tog en öl. Sedan tog vi oss tillbaka till hotellet. Det blev mycket läsande och kaffedrickande. Lite shoppande också. Vi köpte en flamencoklänning, kastanjetter och solfjäder till vår lilla teaterapa mathilda. Melker får en t-shirt med texten "Born to be Wild". Det stämmer rätt bra på honom. För övrigt finns det inte speciellt mycket att köpa som inte finns i Sverige. Det tycker jag är trist. Det enda som skiljer är att det står mallorca på prylarna. Samma typ prylar kan köpas på Cypern, med Cypern tryckt på.

Torsdag 4 maj och hemresedag.
Vi hade tänkt att vi skulle hinna sola och bada en stund innan det var dags att lämna hotellet. Men icke.
Vädret var ännu sämre än dagen innan. Nu regnade det rejält också. Det blev mest läsande och fikande innan det var dags att lämna rummet.
Vi tog taxi till flyget.

När vi kom till Arlanda var vädret strålande. Nicklas hämtade oss och körde oss hem. Skönt att vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst. Men det var trots allt en mycket skön liten utflykt som jag får tacka min käre man för.
På kvällen kom Sandra förbi på väg hem från sitt första möte som styrelseordförande i förskolan där mathilda går.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback