Tisdag 28 mars 2006

Vår lilla svärdotter Sandra fyller år i dag. Efter jobbet fick jag en timme över och tänkte gå på bandet i 45 min innan det var dags att åka på kalas. Mot slutet av gåendet började jag må illa. Trodde att det berodde på att jag var hungrig. Vi skulle ju få kallskuret på kalaset. Jag klädde mig och fixade till håret och ansiktet men illamåendet ville inte ge med sig. Stefan fick åka och hämta Mamma medan jag försökte bli av med illamåendet. Men förgäves. Det var bara att stanna hemma. Magen var som en uppsvälld boll och byxorna stramade. Det var med stor besvikelse som jag såg dom åka vidare till kalaset.
Jag var tvungen att hjälpa till och få upp det som plågade mig. Efter ett tag lyckades jag. Men illamåendet ville inte släppa. Jag lade mig och somnade en stund. Strax efter 22 kom Stefan hem igen. Ytterligare en gång under natten fick jag hjälpa till att få ur mig illamåendet. Blä!  
Fick sedan höra att dom haft en jättetrevlig kväll med god mat och sång och skratt. Det är första gången jag varit tvungen att stanna hemma pga sjukdom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback