Tiden rusar iväg

Oj. Nu var det länge sedan igen.
Vad har då hänt sedan sist.
Med Pappa har det väl egentligen inte hänt så väldigt mycket. Det går upp och ned. Långsamt, långsamt framåt ändå. 
Veckan före jul var jag tyvärr inte uppe hos Pappa en enda gång. Tiden räckte helt enkelt inte till. Mamma och Eva var där varannan dag. Dom har ju mer tid eftersom dom inte arbetar. Jag vill ju åka till Pappa så ofta som möjligt, men jag måste ta hand om mig själv med.
Veckan gick åt till att hitta de sista julklapparna.
Onsdag 21/12
Sandra Å, Sandra Ö och jag var på Maxi och handlade till julafton. Det blev inte så mycket att handla.
När jag kom hem hade Stefan varit och hämtat vårt löpband som levererats till Nicklas jobb.
Det var JÄTTESTORT. Jag hade ju sett måtten på nätet men inte fattat att det var SÅ stort. Han hade dessutom hunnit testa det lite så han var rätt svettig.
Torsdag 22/12
Sandra och barnen hämtade mig på jobbet och så åkte vi till Väsby Centrum och köpte det sista till Stefan bl.a.
Fredag 23/12
Stefan och jag var lediga. Dagen gick åt till städning och pyntande. Jag grilljerade skinkan, gjorde Janssons frestelse och bakade limpor. Vi plockade om i "Sandras" rum där löpbandet står. Ut åkte bordet med symaskinen. Jag hinner ju aldrig sy numera i alla fall. Ska jag sy kan jag lika gärna göra det vid köksbordet. Där är det dessutom bäöttre plats till sånt. Löpbandet fick ta bordets plats. Det blev helt OK. Nu har "Sandras" rum blivit vårt träningsrum. Fast vi kommer nog alltid att kalla det "Sandras" rum i alla fall.
Vi åkte också i väg och köpte varsin bytesjulklapp. På kvällen smakade vi av skinkan som traditionen bjuder. Klockan var över tolv innan vi kom isäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback