Söndag 19 februari 2006

Usel melodifestival var det. Tycker jag! Rätt låtar gick i och för sig till direktfinal, men själva tillställningen var trist och fånig. Lena Ph ska nog hålla sig till sången, för som programledare var hon direkt dålig tycker jag.
Jag vaknade av att telefonen ringde. Det gick bara fram en signal så jag tog för givet att Stefan svarat. Men efter en liten stund ringde det igen. Flera signaler så jag sprang upp och letade reda på telefonen. Hann precis när telefonsvararen gick igång. Stefan låg i badkaret och kunde inte svara. Det var Mathilda som ringde. Det första hon sa var: Tycker du att det ska bli spännnade på Lilla Kycklingen idag. Skruttan! Sedan pratade vi en lång stund. Hon berättade om gårdagen då hon varit på Kulturhuset och hälsat på hos Alfons Åberg och pappa Micke hade fått spela Alfons pappa! Mathilda fick spela gäst på Alfons födelsedagskalas. Och på ute på taket stod Alfons helikopter! Oj, oj, hon verkade ha haft en riktig höjdardag.
Jag strosade runt i morgonrock ända till kl. var 12 i dag. Skönt var det! Jag kokade lite fisksoppa innan ingrediensernas bäst före datum. Inte fisken alltså, den låg i frysen, men grönsaker med mera. Den blev god. Det blev till två middagar.
Kl. 1 kom familjen Åström. Stefan skulle åka till Köpenhamn och ville träffa skruttarna innan. Micke hann gå på bandet medan vi tog hand om Melker. Han har blivit riktigt, riktigt Mormorgalen. Han ska hela tiden upp till mig. Sandra försökte ta honom så att jag skulle kunna äta lite, men då gjorde han en så söt grimas med underläppen putande åt henne. Skrutten vad söt och go han är. Jag fick i alla fall i mig lite mat innan det var dags för Sandra, Mathilda och mig att åka till Kista och se Lilla Kycklingen. Vi stannade till på Coop där Sandra och Mathilda hittade ballonger, servetter och godispåsar till Mathildas kalas på fredag. Sedan åkte vi vidare till Kista C där bion är. När vi kom dit var det fullt på den föreställning vi tänkt gå på. Vi fick köpa biljetter till en föreställning 45 min. senare. Vi tog en sväng ner på centrumet under tiden. Mathilda visade allt hon önskar sig på leksaksaffären. Sedan var det dags att gå upp och köpa popcorn innan filmen började.
Vi blev riktigt besvikna. Innan halva filmen visats sa Mathilda att hon ville hem till Pappa. Hon tyckte att filmen var otäck och inte speciellt rolig. Jag tyckte att den var riktigt opedagogisk. Hittade en recention som jag själv skulle kunnat skriva.
http://www.moviezine.se/filmsidor/chicken_little.shtml 

Visst det fanns några små episoder då vi skrattade men jag tror inte att Mathilda förstod det roliga. När det var 30 min kvar smög vi ut från bion. Jag tog 211 i garaget, den som jag letat så länge efter.
På vägen hem stannade vi på Maxi där jag handlade lite mackomed tillbehör till jobbet. Sedan åkte vi till Åströms där jag blev bjuden på god kycklinggryta. Efter lite lek och gåträning med Melker (han tar flera steg själv nu) så åkte jag hemåt.
Pratade med Mamma som varit hos Pappa under dagen. Han mådde bra. Det var skönt att höra. Hoppas att det går bra att ta hem honom sedan när dom flyttat till nya lägenheten.
Tittade på en dokumentär på TV som hette I Saras värld (tror jag). Sedan gjorde jag mig färdig för sängen. Tänkte börja tidigt i morgon eftersom vi ska till anhörigkonsulenten kl. 16,00 i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback