Dansuppvisning

I går kväll var det dags för Mathilda och alla andra barn i Kulturskolan att visa upp vad dom lärt sig under terminen. Det är 3:e gången som vi är med. Det är så himla kul att se hur duktiga dom är. Mathildas grupp 5-årsklassen, var dockor i tomtens verkstad. Dom hade röda tyllkjolar och röda kinder. Så söta och duktiga. DEt är så kul att sitta och titta på alla barn i alla olika åldrar som är med. En del ser man att dom verkligen har rytmen i kroppen andra har det inte. Dom utför bara rörelserna. Sedan ser man dom minsta som var 4 år, dom är så himla söta och roliga. Dom var renar och dansade till Rudolf med röda mulen. En liten kille stannade upp som stelfrusen och bara tittade ut i publiken. Så stod han en bra stund innan han plötsligt var med i dansen igen. En liten tjej tyckte att det var så roligt att stå på alla fyra och sparka upp med benen så det forsatte hon med långt efter att dom andra fortsatt med andra rörelse. Ja, det är verkligen kul att se på dem.
Något som inte var kul var att någon kräkts i trappan när vi skulle gå ner mot scenen för att ge Mathilda blommor. Jag som blir illamående bara någon säger att det är magsjuka på gång. Huvva nu var jag tvingad att gå förbi det där. Uhh! Jag känner mig illamående bara av att skriva ner det här. Magsjuka är verkligen det värsta jag vet. Det sätter sig på psyket direkt. Jag satte jackan för näsa och mun och gick så långt i från jag bara kunde.
Efter dansen åkte Stefan och jag till Coop och handlade lite färg till fönsterlister och några kabellister att gömma alla fula sladdar i.
Sen åkte vi hem och slappade i soffan framför TV:n och tittade på Efterlyst och Insider. Insider handlade om grannosämja och man undrar vad det finns för människor runt om i vårt land. Riktigt illa verkar det vara i Skåne. Hur kan vuxna människor bete sig som barn i sandlådeålder. Det var skrämmande att höra deras egna bandupptagningar och se deras egna filmer. Herregud hur ska våra barn kunna hålla sams när det finns vuxna som uppför sig så. Dom flesta var ju dessutom i pensionsålder. Märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback