Då var det....

fredag igen. 1 december 2006. 1 månad kvar till ett nytt år. Oj, vad det går fort.
Efter jobbet åkte jag och hämtade ut ett paket med färg och penslar som Mamma beställt. Vi ska se om Pappa har lust att måla. Han börjar bli så pass bra att det nog vore bra med lite sysselsättning. Den enda som målade idag var jag. Det var inte lätt. Jag gjorde en tomte och det såg ut som en barnteckning, haha.
Pappa hade haft fullt upp och var ganska trött när jag kom. I dag hade logopeden varit där. Sjukgymnasten mötte jag i dörren. Pappa hade tränat att gå samt stå vid sängen och knäböja. Det gick riktigt bra. Numera klarar han även att ta sig till toan utan hjälp. Det går framåt även om det går långsamt. Mamma har beslutat att Pappa ska vara hemma tre veckor och på kortis 1 vecka i stället för 2 veckor som det är nu. Han trivs inte på kortis och Mamma känner sig ensam när han är där. Lite avlastning måste hon ha för att kunna uträtta saker på egen hand, så det får bli 1 vecka på korttidsboendet.
 Nu ska jag fixa wienerschnitzel till Stefan och mig. Lite rött till så somnar man så skönt i soffan sedan.
Fredagkvällar är man så himla pigg...........näe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback