Lördag 22 april 2006

Lördag morgon vaknade jag tidigt. Solen sken och det såg härligt ut ute. Jag gick upp och klädde på mig träningskläder. Stefan kom upp en liten stund senare. Vi tog våra stavar och gick vår gamla runda från förra sommaren när Sandra, Stefan och jag gick i stort sett varje morgon. Det var jätteskönt. En timme ganska exakt tog det. Väl hemma fixade vi frukost och satt länge och lyssnade på en talbok. Änglar och Demoner av Dan Brown. Lite konstigt är det att lyssna till en bok sådär. Jag saknar det där att kunna gå tillbaka och kolla när man undrar över något man läst. Visst skulle man kunna spela tillbaka men det är ju inte riktigt lika lätt. Boken ligger på 19 cd-skivor. Hela boken tar 20 timmar att spela upp. Hmm. det kommer alltså att ta ett tag att plöja igenom den.

Strax för 12 åkte vi för att hämta Mamma och Pappa för vidare färd i vår bil till saltis. Det var första gången vi skulle ta Pappa i bilen sedan han blev sjuk. Lite nervöst var det men det gick bra. Lite bökigt innan vi kom på hur han bäst skulle ta sig in i bilen från rullstolen.

Hos Eva & Thord var det mycket folk. Vi som trodde att det bara skulle vara vi och en granne. Vi fick kaffe och Pappas favvotårta. Marängtårta med grädde, hallon och jordgubbar. Efter ett tag blev nog Pappa lite trött. Han rullade iväg en bit bort. Han hade ju redan innan stroken svårt att höra när det var många som pratade. Nu har han nog även lite svårt att uppfatta och tolka allt han hör. Lilla Pappa.

Vi var väl kvar i drygt 2 timmar innan vi åkte hemåt igen. Allt gick bra. Men pappa var nog jättetrött efteråt.

Vi släppte av dem hemma hos dom och åkte och köpte kött för att grilla ute.

Det blev fläskkotletter. Tyvärr blev dom ganska smaklösa och lite torra. Men vi hade god sallad och gott bröd till så det gick bra ändå. Vi åt vår första middag ute i vårt uterum för första gången i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback