Lördag 29 oktober 2005

En strålande lördagsmorgon. Efter frukost satte vi igång med städningen. Det var välbehövligt! Det har legat nere ett bra tag nu. Det har inte känt så himla viktigt. 11,30 gick vi iväg för att vara med när Mathilda & Melker simmade. Sandra var ensam med barnen eftersom Micke var på aktiviteter med sitt jobb. Mathilda simmade först. Stefan och jag tog hand om Melker under tiden. Mathilda var jätteduktig. Hon kunde ta riktiga armtag och hon hoppade från kanten. När det var 10 min kvar tills Melker skulle bada, somnade han i min famn! Skrutten, han var så trött. När det var 5 min kvar. började jag klä av honom. Då vaknade han. Trots att han inte sovit mer än 5 min var han glad. Han fick på sig badbyxor och jag räckte över honom till Sandra i poolen. Nu var även Stefan med i vattnet. Mathilda och jag satt på bänken och pratade. Hon "lärde" mig en massa ord på engelska. Skruttan. Efter simmandet hjälptes sandra och jag åt med att duscha och klä på barnen. Sedan köpte vi varsin varmkorv i kiosken. Mathilda skulle åka hem till sin fästman Anton och leka några timmar, så vi åkte med för att passa Melker i bilen medan Sandra följde Mathilda upp till Anton. Därefter gick vi hem och sandra åkte hem till sig.
När vi kom hem åt vi lite innan vi städade klart.
Eva, Thordan och Inger var hos Pappa. Han hade varit på gott humör. Han hade suttit uppe hela tiden. Dom påstod att han sagt "Nämen Eva" när hon kom. Han skulle också ha sagt "Ja, jävlar" när personalen hjälpte honom upp till rullstolen. Jag vet inte vad jag ska tro om det. Är det önsketänkande? Eva hade med sig en bärbar cd-spelare så att han kan lyssna på musik och talböcker. När dom skulle gå satte Eva i en skiva och han satte på sig hörlurarna När dom skulle gå lyfte han lite på den ena luren och vinkade åt dom. Dom var så positiva när dom varit där. Har det vänt ordentligt nu? Jag hoppas, hoppas, hoppas!
Strax före fyra kom Mamma, Eva och Thordan hit. Vi skulle ha familjemiddag. Det som från början var tänkt som en "tjejträff" med Mamma, Eva, Inger och jag, svällde ut till en släktträff! Eftersom vi har mest utrymme så erbjöd vi "lokal" om dom fixade maten. Så blev det.
Vi började med att baka en äppelpaj till kaffet. Sedan satte Eva igång med maten. Fylld köttfärslimpa.
Snart droppade resten av gästerna in. Inger, Åsa, Thindra, Nicklas, Sandra Ö, Sandra Å, Melker & Mathilda.
Pappa du fattades oss! Men trots det fick vi en trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Vid 20,30 började gästerna troppa av. Som sagt, vi är väldigt trötta allihop. Sandra och barnen skulle sova här eftersom Micke inte skulle komma hem förrän på söndagen. När alla gått bäddade vi gästsängarna och Sandra nattade barnen. Det tog sin lilla tid, men till slut kom hon ut i köket och vi drack en kopp te innan vi gick och lade oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback