Fredag 28 oktober 2005

I morse åkte jag med Stefan för att komma tidigt till jobbet. Jag tänkte gå lite tidigare för att kunna följa med Inger och Mamma till Pappa.

13,00 kom dom och hämtade mig. I dag var Pappa ganska pigg. Jag tror att han var glad att se Inger igen. Det var ju två veckor sedan sist. Hon pratade och kramades med honom. Han är så otroligt kramig. Kramats har han alltid gjort men nu är det mer än någonsin. Vi satt runt hans rullstol (med bord) och fikade. Hela tiden rann hans näsa. Det rann som vatten nästan ur höger näsborre och han känner ju inte det. Det var ett evigt torkande. Lilla Pappa, det är som på ett litet barn. Han spillde kaffe på sin tröja. Det rinner ur höger mungipa eftersom han inte har någon känsel där. Inger och jag hjälptes åt att byta till hans egen nya ljusblå t-shirt. När vi fikat färdigt kom en sjuksköterska in och skulle ge Pappa ett medel mot svamp i munhålan. Vi pratade med henne en liten stund. Hon sa att Löwets geriatrikavdelning är en akutavdelning. Patienterna får inte stanna mer än 14 dagar oftast kortare tid. Det hade vi inte en aning om. Vi trodde att han skulle få vara där tills det var dags att eventuellt komma hem! Hoppas verkligen att han slipper att flytta runt till flera olika ställen nu. Det måste ju vara oroligt för honom att komma till nya platser och ny personal när han är så känslig som han är nu. Hon sa att hon egentligen inte fick tipsa oss om var man fick den bästa vården i vår kommun, men det gjorde hon ändå.
När vi varit hos Pappa i nästan 2 timmar var han så trött. Inger hämtade personal som kunde hjälpa honom i säng. Vi upptäckte att han var nerkissad så vi gick ut och tittade på avdelningen medan personalen bytte på honom. Vi stannade en lite stund till, men har började bli trött och vi vände hemåt. Det är lika jobbigt varje gång man ska lämna honom. Sover han känns det på sätt och vis lättare, även om man funderar över vad han tänker när han vaknar och man är borta.
På vägen hem stannade vi till på Maxi och handlade lite middagsmat. Inger köpte två bitar av en Budapestrulle för att ta med till Pappa på lördagen. Inger hittade också en ny vinterjacka till det otroliga priset 299,00. dessutom drog dom av 100,00 i kassan!! En lång fin vinterjacka för 199,00. Hur är det möjligt. Vad får den stackarn betalt som sitter och syr den? Det vill man nog inte veta.
Inger och Mamma släppte av mig hemma och åkte sedan hem till sig.
När stefan kom åt vi fläskfilé med ädelostsås, potatisklyftor och sallad. Till det ett glas rött. Jättegott! Efter middagen städade jag gästtoan och badrummet. Sedan tog jag tag i mitt berg av stryktvätt. Jag stod i stort sett hela kvällen och strök medan jag tittade på TV. Sedan stöp jag i säng. Jag är så otroligt trött. Psykiskt trött antar jag. Det är vi alla, verkar det som.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback