Måndag 28 november 2005

Det snöar! Och det är 2 grader kallt. Det var snorhalt på vissa ställen när jag gick till jobbet i morse. Jag höll på att halka omkull tre gånger på vägen.
Jag hade jättesvårt att somna i går kväll. Låg och tänkte på Pappa och hur hemskt det är att han inte kan förmedla sig. Han har ju fått urinvägsinfektion hur ska han tala om det för personalen? Jag har själv haft det och vet hur jävligt det är. Jag funderade på det läkaren sa till Eva och mig i fredags. Pappa hade ju stoppat läkaren i korridoren och ryckt i hans rock. Jag vet inte om det är en efterkonstruktion men nu när jag tänker på det har jag för mig att han sa att Pappa gjort något tecken mot blöjan. Jag måste höra med Eva om det var så doktorn sa. Tänk om det var så! Tänk om han försökte tala om att han hade ont, men ingen förstod vad han menade. Åh, jag gråter inombords när jag tänker på det. Vilken fruktansvärd situation han hamnat i, min älskade lilla Pappa. Mamma ringde till Löwet i morse och fick veta att han är uppe och har ätit frukost. Just då satt han med dom andra och tittade på morgon-TV. Det känns skönt att höra. Hoppas att Eva kan få dom att ta bort den sömnmedicin dom ger honom och som har som biverkning, dåsighet och muntorrhet. Blir han för dåsig kanske han inte kan tillgodogöra sig träningen. Eva ska ta upp det med Läkaren i dag. Tur att vi har Eva som inte bangar för att ifrågasätta saker och ting. Tack för det Eva. Jag hade inte haft en aning om var det var för mediciner Pappa får genom att titta på medicinlistan vi fick i fredags. Självklart ska man kolla upp det via Fass eller så. Men nu kände Eva igen medicinen och vet vilka biverkningar den har.
Eva har varit hemma hos Mamma och hjälpt henne med biståndsansökan till Kommunen. Efter det åkte hon förbi hos Pappa och hälsade på. Jag pratade med Eva nyss och hon berättade att Pappa mådde jättebra idag. Han hade varit glad och skrattat en hel del. Han hade suttit upp på sängkanten tillsammans med Eva och druckit kaffe. När dom satt där kom läkaren in. han ville titta på Pappas häl. En sköterska hade sagt att han var blå på hälen. Läkaren vände och vred på hälen och frågade Pappa om det gjorde ont. Nej inte ont, sa Pappa då klart och tydligt. Alla tre, läkaren, sköterskan och Eva hörde det tydligt. det var ingen fara med foten. Kanske har han råkat köra på den med rullstolen. Han känner ju inte det.
Vad härligt att höra att det var så bra idag. Nu när Pappa mår så bra kan han ju komma hem på torsdag också. Jag ska åka dit på lunchen så att jag får träffa honom lite. 
Stefan hämtade mig på jobbet och körde mig hem innan han åkte till Spinningen. Det var en dryg dm snö på garageuppfarten efter dagens snöande. Det var bara att börja skotta. Stefan skottade lite innan han måste åka. Jag fortsatte skotta, men då kom snälla lilla grannen och skottade rent åt mig. Vilken tur vi har som har så snälla grannar. Jag gick in och började laga till en broccoli och jordärskockssoppa från Anna Skippers recept.. Den blev jätteäcklig. Det var första gången en soppa jag gjort själv blev oätbar i alla fall enligt mig. (Stefan tyckte inte att det var så farligt). Jag ringde till Stefan som höll på att klä om efter spinningen och sa att han fick köpa med sig något hem i stället för soppan. Det blev sushi. Gott.
Kerstin ringde i kväll och berättade att Iffe skulle göra sin by-pass operation på torsdag. Vi får verkligen hoppas att det går bra. Jag vet inte om vi orkar med mer oro och sorg nu. Först min Pappa och sedan Stefans morbror och ställföreträdande Pappa. Dom skulle ha kommit upp och firat jul med oss men nu blir det inget av det. Det blir nog en lite avslagen jul i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback