Måndag 14 november 2005

Det blåser och regnar men är ganska varmt, ca 7-8 grader. Numera blir det bil till jobbet. Jag törs inte ta mig hem gående genom skogen längre.
En vanlig lite halvtråkig arbetsdag väntar. På eftermiddagen var jag hos en Homeopat för att försöka få bukt med min krånglande mage och mina dubbla hjärtslag.
Stefan hämtade mig på jobbet kl. 13,00 och vi åkte till Viksjö. Jag var hos homeopaten i Juni och fick då några tabletter som skulle stabilisera bakteriefloran i tarmen. Det funkade ganska bra ända tills Pappa blev sjuk. Då brakade magen i hop igen. Homeopaten förklarade för mig att det blir en slags rundgång. När magen är i olag så blir man lättare påverkad av stress. Och blir man stressad tar det för mycket energi att ta hand om det så då finns det ingen energi kvar till att ta hand om magen. Ungefär så. Han trodde att detta också påverkar hjärtat. Det har jag ju läst tidigare också. Hans råd är att man ska försöka äta biologisk föda för att få ordning på bakteriefloran i tarmen. Man ska inte dricka kranvatten eftersom det är klor tillsatt och klor är ju bakteriedödande. Han tyckte att jag skulle äta mjölksyrade grönsaker och surkål. Yoghurt är också bra. Jäst är inte bra. Får försöka hitta surdegsbröd i stället. Jag hittade ett recept på surkål i Aftonbladet som jag tänker prova. Fick i alla fall en ny laddning tabletter för att komma igång. Han vill inte att man äter tabletter hela tiden eftersom man kan justera detta genom kosten. Men det är ju inte helt lätt att ställa om kosten helt. Jag äter ju tydligen ganska perfekt ur hjärt-kärl synpunkt.
Jag var tillbaka på jobbet till 3-fikat.
Efter jobbet kom det hem en kille från Securitas som skall installera ett nytt larm åt oss. Jag vill ha ett skallarm som man kan ha på nattetid. Vårt gamla fungerar inte så eftersom det reagerar på detektorer.
Nu när det finns folk som borrar upp låsen på nätterna känns det extra skönt att ha det skyddet i alla fall.
I larmet ingår även att Securitas åker spaningsrundor både natt och dag i området. Det känns också bra.
När larmkillen åkt stack Stefan på spinning och jag åt en underbart god köttfärssoppa som jag gjort själv. 
Recept från Tasteline:
300 g köttfärs
1 msk smör (jag tog rapsolja)
1 st grovt riven morot
0,5 buljongtärning
8 dl vatten
1 burk krossade tomater (jag tog med chili)
1 vitlöksklyfta
2 msk tomatpuré
1 krm spiskummin
1 krm cayennepeppar
Fräs köttfärs och morot i några minuter
Tillsätt buljong, krossade tomater, pressad vitlök, spiskummin och cayennepeppar.
Koka i 10 min.
Servera med en klick matlagningsyoghurt.

Efter maten var det bokföring som gällde.
Pappa fick inget besök idag. Mamma var i stan och köpte ett nytt handleds/tumskydd till sin onda hand.
Eva ringde till Löwet och frågade hur Pappa mådde. Han var riktigt trött även idag. Personalen sa att det brukar vara så när patienterna börjar åka hem på permissioner. Men dom behöver den stimulansen så det är helt naturligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback