Tjejmilen 050828

Igår var det dags för Tjejmilen!
Sandra hade anmält oss i samband med att vi började med våra promenader.
Vi hämtade Mathilda och Sandra vid 10,30 för vidare färd in till Gärdet. Vi parkerade i Fältöversten. Vi var nog lite pirriga både Sandra och jag så vi fick leta upp toaletterna på Fätöverstens köpcentrum. Det visade sig att vi inte var ensamma om det. Det stod redan en massa andra Tjejmilare i kö där. Efter toabesöket gick vi till Intersport där Sandra köpte ytterligare en baddräkt till Mathilda och ett par längre joggingbyxor till sig själv. Stefan hittade ett par Reebokskor till halva priset och jag hittade en munkjacka. Därefter gick vi vidare ut mot Gärdet. Det var mycket tjejer som var på väg dit. Väl där var det dags för nästa toabesök. Det var enorma köer till alla bajamajor. Vi hann precis med toabesöken innan vi fick hasta i väg till starten. Mathilda och Stefan hade gått i väg för att leta efter korv till Mathilda och hann inte komma tillbaka innan vi startade. När vi gått en liten bit hann dom i fatt oss och vi kunde lämna ifrån oss våra jackor. Dom gick med oss en liten bit innan dom vände tillbaka till Gärdet för att invänta vår målgång. Det var verkligen en salig blandning av tjejer, kvinnor och tanter som gick eller halvjoggade i vår startgrupp. Vi pinnande på ganska bra trots trängseln i början. Varannan km ungefär var det vätskekontroller med energidryck och vatten. Det var även underhållning efter vägen vilket lättade upp stämningen och gjorde det lätt att gå. Milen var förlagd runt Djurgården. Det var otroligt vackert och många stora fina hus att titta på. Efter 1 tim och 46 min sprang vi över mållinjen där vi fick en varsin medalj. Mathilda och Stefan mötte oss med en varsin stor röd ros. Efter målgången fick vi ostkaka, banan, vatten och kaffe. Vi slog oss ner i gräset för att äta de vi fått. Det skulle vi kanske inte ha gjort, det var jättesvårt att resa sig igen sen. Men upp kom vi och tog oss tillbaka till bilen för hemfärd. På vägen hem köpte vi med oss Pizza. Skönt att slippa tänka på mat när man kom hem. Jag var så otroligt trött så jag gick och lade mig en stund och vilade medan Stefan började byta plankor i vårt altangolv. Det finns alltid något att pyssla med när man bor i hus.
Startklara 2
Startklara

På gång
Vi har kommit igång och Sandra drar Mathildas vagn medan Stefan fotar oss.
Målgång
Äntligen i mål! Mathilda har väntat på att få ge Mamma en ros för att hon varit så duktig.
Nummerlapp
Min nummerlapp och medalj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback